Oksfordzkie sparingi debatanckie dla uczniów | rekrutacja - Instytut Pileckiego
Oksfordzkie sparingi debatanckie dla uczniów | rekrutacja
Kolejna okazja do debatowania! Debatujesz? Opiekujesz się drużyną debatancką? Nie zwlekaj! To może być ostatnia okazja przed wakacjami!
W ramach projektu "Ad vocem" Debaty Instytutu Pileckiego zapraszamy do sparingów debatanckich on-line w formacie debaty oksfordzkiej. Będą one realizowane z wykorzystaniem platformy zoom.us.
28 maja 2020 roku odbędą się debaty nad tezą: "Z perspektywy społeczeństwa polskiego opór jednostki wobec totalitarnej władzy przynosił więcej szkód niż pożytku".
Zapraszamy czteroosobowe drużyny pod opieką nauczyciela. W ramach sparingu odbędą się 3 debaty, w których może wziąć udział łącznie 6 drużyn, debatując z przeciwnikiem o podobnym poziomie doświadczenia debatanckiego:
- początkujący (zespół debatujący pierwszy rok)
- średniozaawansowany (zespół debatujący drugi rok)
- zaawansowany (zespół debatujący trzeci rok lub dłużej)
Liczy się kolejność zgłoszeń do debaty na każdym poziomie. W przypadku drużyn, w których mówcy mają różne doświadczenie, prosimy o kontakt. Dobierzemy odpowiedniego sparingpartnera. Drużyna reprezentuje szkołę.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: k.kolbuszewska@instytutpileckiego.pl, podając nazwę szkoły, imię i nazwisko nauczyciela, imiona i nazwiska uczestników oraz opis doświadczenia debatanckiego uczestników.
26 maja odbędzie się krótkie spotkanie szkoleniowe wszystkich debatujących zespołów na platformie zoom.us, w celu ustalenia technicznych zasad przebiegu debaty. Informacje o godzinach wszystkich spotkań zostaną przekazane zgłoszonym drużynom.
W przygotowaniu merytorycznym do debat istotną pomoc stanowią materiały, które w dniach poprzedzających wydarzenie będą się pojawiały na stronie internetowej instytutu oraz naszym fanpage'u.
Zasady debaty oksfordzkiej on-line
1. Do przeprowadzenia debaty wykorzystana jest platforma zoom.us.
2. W debacie biorą udział dwie 4-osobowe drużyny.
3. Każda debata toczy się wokół podanej tezy, której broni strona Propozycji, a którą próbuje obalić strona Opozycji.
4. O wystąpieniu drużyny „za” lub „przeciw” tezie decyduje losowanie przeprowadzone 30 minut przed rozpoczęciem debaty.
5. Debatę prowadzi marszałek debaty, który pełni też rolę sekretarza. 30 sekund do końca wypowiedzi i koniec czasu wypowiedzi są sygnalizowane na czacie.
6. Debatę rozpoczyna pierwszy mówca strony Propozycji. Następnie głos zabiera pierwszy mówca strony Opozycji. Dalej głos zabierają na przemian kolejni mówcy Propozycji i Opozycji.
7. Role mówców:
• 1 mówca – wprowadzenie do debaty, zdefiniowanie tezy
• 2 mówca – argumentacja
• 3 mówca – kontrargumentacja
• 4 mówca – podsumowanie
8. Czas wypowiedzi jednego mówcy nie może przekroczyć 4 minut.
9. Podczas wypowiedzi każdy mówca musi umożliwić stronie przeciwnej zgłoszenie co najmniej dwóch pytań/informacji (jeśli takowe zostaną zgłoszone). Ostatnie 30 s wystąpienia jest czasem chronionym i w tym czasie mówcy nie mają obowiązku przyjmowania pytań/informacji. Pytania i informacje mówcy zgłaszają na czacie.
10. Każda z drużyn w trakcie debaty może skorzystać z ad vocem według następujących zasad:
• Każdej drużynie przysługuje jedno ad vocem w trakcie debaty (dodatkowe wystąpienie odbywające się poza normalną kolejnością przemawiania).
• W trakcie wystąpienia mówcy, członek drużyny przeciwnej może zgłosić odnoszące się do treści wystąpienia mówcy ad vocem. Ad vocem jest zgłaszane na czacie.
• Marszałek udziela głosu członkowi drużyny przeciwnej zgłaszającemu ad vocem bezpośrednio po zakończeniu wystąpienia, w trakcie którego je zgłoszono.
• Czas ad vocem nie może przekroczyć 1 minuty
• Dopuszczalne jest zgłoszenie ad vocem do ad vocem.
• Niedopuszczalne jest zgłoszenie ad vocem:
- przez członka drużyny, który ma wygłaszać mowę następującą bezpośrednio po mowie, w trakcie której zgłaszane jest ad vocem;
- do wystąpienia ostatniego mówcy każdej ze stron.
11. Wystąpienia mówców muszą być samodzielnymi wypowiedziami, bez odczytywania z kartki (nie dotyczy cytatów).
12. Debatę ocenia 3 jurorów. Biorą pod uwagę formę i treść wypowiedzi każdego mówcy, a także całość pracy drużyny.
Zobacz także
- Konferencja „Formy zaangażowania kobiet w systemach autorytarnych i totalitarnych XX wieku” | Podsumowanie
Aktualności
Konferencja „Formy zaangażowania kobiet w systemach autorytarnych i totalitarnych XX wieku” | Podsumowanie
Formy zaangażowania kobiet w systemach autorytarnych i totalitarnych XX wieku - Polska na europejskim tle porównawczym (1919-1989)
- Nominowani do Międzynarodowej Nagrody im. Witolda Pileckiego 2025 (piąta edycja)
Aktualności
Nominowani do Międzynarodowej Nagrody im. Witolda Pileckiego 2025 (piąta edycja)
Znamy nazwiska autorów książek nominowanych do piątej edycji Międzynarodowej Nagrody im. Witolda Pileckiego! Spośród 60 zgłoszonych książek kapituła wyłoniła 12 publikacji, które walczą o nagrody w trzech kategoriach.
- Dyplomatyczne kontrapunkty | Spotkania w Galerii Instytutu Pileckiego
Aktualności
Dyplomatyczne kontrapunkty | Spotkania w Galerii Instytutu Pileckiego
Z okazji przypadającego w październiku Światowego Dnia Dyplomaty Galeria Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów zaprasza na cykl czwartkowych spotkań przedstawiających życie i działalność polskich dyplomatów, bohaterów wystawy „Decyzja: ratować ludzi".
- Konkurs na stanowisko Kierownika Oddziału Zamiejscowego Instytutu Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego w Berlinie
Aktualności
Konkurs na stanowisko Kierownika Oddziału Zamiejscowego Instytutu Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego w Berlinie
Dyrektor Instytutu Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego w Warszawie ogłasza konkurs na stanowisko Kierownika Oddziału Zamiejscowego Instytutu Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego w Berlinie.
- Wizyta przedstawicieli Archiwum Czerkaskiego w Instytucie Pileckiego
Aktualności
Wizyta przedstawicieli Archiwum Czerkaskiego w Instytucie Pileckiego
W poniedziałek, 6 października, odbyło się spotkanie p.o. Dyrektora Instytutu Pileckiego, Karola Madaja, z przedstawicielami Państwowego Archiwum Obwodu Czerkaskiego.
- Saul Dreier i przyjaciele – koncert na setne urodziny
Aktualności
Saul Dreier i przyjaciele – koncert na setne urodziny
28 września 2025 r. Saul Dreier – muzyk urodzony w 1925 roku na krakowskim Podgórzu, ocalały z obozów KL Płaszów, KL Mauthausen-Gusen i KL Linz – świętował swoje setne urodziny pierwszym koncertem w rodzinnym mieście.
- Instytut Pileckiego wyróżniony w 18. edycji plebiscytu Wydarzenie Historyczne Roku
Aktualności
Instytut Pileckiego wyróżniony w 18. edycji plebiscytu Wydarzenie Historyczne Roku
24 września 2025 r. podczas uroczystej gali finałowej w Muzeum Historii Polski, wręczone zostały nagrody w jednym z najważniejszych konkursów dla organizatorów i twórców najciekawszych przedsięwzięć historycznych minionego roku w Polsce.
- Za nami Dni Otwarte w nowej siedzibie Instytutu Pileckiego | FOTORELACJA
Aktualności
Za nami Dni Otwarte w nowej siedzibie Instytutu Pileckiego | FOTORELACJA
9 dni spotkań, debat, warsztatów, pokazów filmowych, wykładów oraz koncert - dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nowy budynek Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie i wzięli udział w programie towarzyszącym jego otwarciu.
- Uroczyste otwarcie nowej siedziby Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie
Aktualności
Uroczyste otwarcie nowej siedziby Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie
21 września 2025 r. oficjalnie otworzyliśmy nową siedzibę Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie.
- Oświadczenie (18 września 2025)
Aktualności
Oświadczenie (18 września 2025)
Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego informuje, że Pani Hanna Radziejowska oraz Pan Mateusz Fałkowski, na mocy zawartego z Instytutem porozumienia, zostają przywróceni do pracy w berlińskim oddziale Instytutu Pileckiego.
- SIENNA – NOWE OTWARCIE | Kalendarium otwarcia nowej siedziby Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie
Aktualności
SIENNA – NOWE OTWARCIE | Kalendarium otwarcia nowej siedziby Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie
Warsztaty, gra miejska, debaty, spotkania i pokazy filmów – już od 19 września zapraszamy do udziału w wydarzeniach związanych z otwarciem nowej siedziby Instytutu Pileckiego przy ul. Siennej 82 w Warszawie. Zachęcamy do zapoznania się z programem otwarcia
- Karol Madaj rozpoczął pełnienie obowiązków dyrektora Instytutu Pileckiego. Dr hab. Damian Markowski pełnomocnikiem ds. naukowych
Aktualności
Karol Madaj rozpoczął pełnienie obowiązków dyrektora Instytutu Pileckiego. Dr hab. Damian Markowski pełnomocnikiem ds. naukowych
Nowy p.o. dyrektora Instytutu Pileckiego Karol Madaj zapowiedział na wtorkowym briefingu prasowym, że swoją wizję Instytutu przedstawi po rozpoznaniu sytuacji wewnętrznej.