Oglądaj | Szpiedzy w laboratoriach. Działalność wywiadu naukowo-technicznego PRL - Instytut Pileckiego
Oglądaj | Szpiedzy w laboratoriach. Działalność wywiadu naukowo-technicznego PRL
Czy szpiedzy Polski Ludowej wykradli recepturę proszku IXI? Czym zajmował się wywiad naukowo-techniczny w PRL? Jakie były jego metody pracy? Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu "Klio w świecie ekonomii, czyli porozmawiajmy o gospodarce".
O działalności wywiadu naukowego PRL opowiada dr Mirosław Sikora - historyk, autor m.in. książki „Black Box. Wywiad jako instrument transferu technologii i wsparcia decyzji ekonomicznych w PRL 1955–1990”.
Rozmowę poprowadził dr hab. Andrzej Zawistowski.
Spotkanie odbyło się w ramach z cyklu "Klio w świecie ekonomii, czyli porozmawiajmy o gospodarce".
Zobacz także
- Dzieci i wojna - dyskusja po premierze audioserialu „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień. Opowieść o dzieciach z Pahiatua”
debata
Dzieci i wojna - dyskusja po premierze audioserialu „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień. Opowieść o dzieciach z Pahiatua”
Dokładnie w 80. rocznicę przybycia polskich dzieci do Pahiatua w Nowej Zelandii, odbyła się premiera audioserialu, który opowiada niezwykłą historię odnalezienia domu na drugim końcu świata.
- Zbiorowa niewinność – dr Anna Kwiatkowska o książce Samuela Salzborna #rozmowyoksiążkach odc. 2
debata
Zbiorowa niewinność – dr Anna Kwiatkowska o książce Samuela Salzborna #rozmowyoksiążkach odc. 2
Zapraszamy do wysłuchania drugiego odcinka cyklu „Rozmów o książkach” prezentujemy tytuł „Zbiorowa niewinność. Wypieranie Szoah z niemieckiej pamięci” Samuela Salzborna, wydany w 2022 roku przez Instytut Pileckiego w przekładzie Kamila Markiewicza.
- Jak państwo zwalczało prywatną inicjatywę #gieldahistorii odc. 21
podcast
Jak państwo zwalczało prywatną inicjatywę #gieldahistorii odc. 21
System komunistyczny zakładał likwidację prywatnej własności, ale faktycznie nie mógł się bez niej obejść. Prywaciarze dostarczali konsumentom tego wszystkiego, czego niewydolna gospodarka socjalistyczna nie była w stanie wytworzyć.