Gaz, pieniądze i soft power. Niemieckie wpływy w Rosji w XXI wieku - Instytut Pileckiego
Czy niemiecka gospodarka jest uzależniona od Rosji? Jak Rosja budowała swoją sieć wpływów w Niemczech? Jaką rolę odegrały w tym procederze dawne enerdowskie służby specjalne (Stasi)?
O tym, czy można oczekiwać w Niemczech „Russlandswende” (zmiany stosunku do Rosji), również w sferze gospodarczej, dyskutowali nasi goście:
dr Piotr Andrzejewski, historyk i politolog, specjalizuje się w historii i ustroju politycznym Austrii.
prof. Grzegorz Kucharczyk, kierownik Sekcji Historii Europy Środkowej w Ośrodku Badań nad Totalitaryzmami Instytutu Pileckiego, pracownik Instytutu Historii PAN oraz Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
Patrycja Tepper, absolwentka filozofii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Europejskim Viadrina. W ostatnich latach aktywna w sektorze prywatnym oraz pozarządowym, zajmowała się koordynacją projektów z obszaru relacji polsko-niemieckich. Do jej zainteresowań badawczych należą m.in. relacje niemiecko-rosyjskie w obszarze gospodarczym i społecznym.
Zobacz także
- Śladami wielkich zakładów – niezwykła historia Białegostoku
podcast
Śladami wielkich zakładów – niezwykła historia Białegostoku
Jak wyglądał białostocki przemysłowy boom? Kto był jego architektem? I dlaczego miasto nie utrzymało swojej pozycji? Odkryj fascynującą historię Białegostoku – miasta, które przez dekady było symbolem siły polskiego przemysłu.
- „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” – List do przyszłości (odc. 6)
podcast
„W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” – List do przyszłości (odc. 6)
„W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” to poruszająca historia dzieci, które w czasie II wojny światowej po traumatycznych przeżyciach na zesłaniu w ZSRR znalazły dom w Nowej Zelandii.
- Luxtorpeda to mit? Polska myśl kolejowa – prawda i legendy
podcast
Luxtorpeda to mit? Polska myśl kolejowa – prawda i legendy
Czy Luxtorpeda to rzeczywiście polska konstrukcja? A może to tylko sprytny zabieg marketingowy przedwojennych kolei?