Wileńszczyzna pod okupacją niemiecką - Instytut Pileckiego
seminarium
08.06.2022 (ŚR) 12.00
Wileńszczyzna pod okupacją niemiecką
8 czerwca zapraszamy na seminarium dr hab. Piotra Niwińskiego (IPN Oddział w Gdańsku). W roli koreferenta wystąpi dr Jerzy Rohoziński (OBnT Instytut Pileckiego).
Wileńszczyzna pod okupacją niemiecką, w 1941 roku, weszła potencjalnie dobrze przygotowana organizacyjnie. Stworzyła jedną z najlepiej działających siatek konspiracyjnych w Polskim Państwie Podziemnym i jedno z największych zgrupowań partyzanckich. Tacy dowódcy jak „Szczerbiec” czy „Łupaszka” przeszli do legendy. Walczono w skrajnie trudnych warunkach, nie tylko z okupantem niemieckim, ale i wspomagającymi go Litwinami oraz sowiecką partyzantką. Symbolem zbrodni podczas tej okupacji są Ponary.
Spotkanie poprowadzi dr Agnieszka Konik.
Seminarium naukowe będzie prowadzone na platformie zoom.us w formie webinarium.
Zapraszamy 8 czerwca o godz. 12.00
Kolejni prelegenci i terminy 15 czerwca referat dr Bartłomieja Kapicy (OBnT Instytut Pileckiego) „Rozliczanie kolaboracji w Polsce na podstawie dekretu sierpniowego z 1944 roku”. Koreferent: dr Dominika Uczkiewicz (OBnT Instytut Pileckiego).
Do pobrania
Zobacz także
- Dyplomatyczna Noc Muzeów w Galerii Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów
kultura
Dyplomatyczna Noc Muzeów w Galerii Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów
Serdecznie zapraszamy na Dyplomatyczną Noc Muzeów w Galerii Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów 17 maja 2025!
- Dwie Drogi, Jeden Cel: Walka o Prawa Wyborcze Kobiet w Polsce i Szwajcarii | Wernisaż wystawy w Instytucie Pileckiego w Szwajcarii
kultura
Dwie Drogi, Jeden Cel: Walka o Prawa Wyborcze Kobiet w Polsce i Szwajcarii | Wernisaż wystawy w Instytucie Pileckiego w Szwajcarii
8 marca w Dzień Kobiet, Instytut Pileckiego w Szwajcarii zaprasza na wernisaż wystawy o prawach wyborczych Polek i Szwajcarek.
- Dzień Kobiet. O obchodach i świętowaniu 8 marca w PRL | Czwartki w DBK
debata
Dzień Kobiet. O obchodach i świętowaniu 8 marca w PRL | Czwartki w DBK
Czy Dzień Kobiet w PRL był jedynie świętem komunistycznym, narzuconym przez władze partyjne i wpisanym w propagandową narrację, czy też pełnił również – a może przede wszystkim – funkcję nieoficjalną, celebrowaną w gronie przyjaciół i bliskich?