Mitologia i historia ukraińskiej tożsamości | Obrazy Historii - Instytut Pileckiego
kultura
30.03.2022 (ŚR) 18.00
Mitologia i historia ukraińskiej tożsamości | Obrazy Historii
Dziś wszystkie oczy zwrócone są w kierunku Ukrainy. 30 marca o 18.00, podczas spotkania z cyklu „Obrazy Historii”, porozmawiamy o historii tego państwa i mitologii ukraińskiej tożsamości. Punktem wyjścia będą „Cienie zapomnianych przodków” S. Paradżanowa.
Gośćmi dra Mateusza Wernera, filozofa kultury i filmoznawcy z Instytutu Pileckiego, będą:
- prof. Joanna Wojnicka – filmoznawczyni z Instytutu Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego, zajmująca się historią kina europejskiego, a także związkami kina z innymi sztukami, przede wszystkim literaturą i teatrem;
- dr Jerzy Rohoziński – historyk z Ośrodka Badań nad Totalitaryzmami Instytutu Pileckiego, autor książki „Pionierzy w stepie? Kazachstańscy Polacy jako element sowieckiego projektu modernizacyjnego”.
Debatę będzie można zobaczyć na platformie YouTube. Link do transmisji online (kliknij tutaj).
Podczas rozmowy będzie możliwość zadawania pytań. Serdecznie zapraszamy!
Zobacz także
- Dyplomatyczna Noc Muzeów w Galerii Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów
kultura
Dyplomatyczna Noc Muzeów w Galerii Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów
Serdecznie zapraszamy na Dyplomatyczną Noc Muzeów w Galerii Instytutu Pileckiego w Domu Bez Kantów 17 maja 2025!
- Dwie Drogi, Jeden Cel: Walka o Prawa Wyborcze Kobiet w Polsce i Szwajcarii | Wernisaż wystawy w Instytucie Pileckiego w Szwajcarii
kultura
Dwie Drogi, Jeden Cel: Walka o Prawa Wyborcze Kobiet w Polsce i Szwajcarii | Wernisaż wystawy w Instytucie Pileckiego w Szwajcarii
8 marca w Dzień Kobiet, Instytut Pileckiego w Szwajcarii zaprasza na wernisaż wystawy o prawach wyborczych Polek i Szwajcarek.
- Dzień Kobiet. O obchodach i świętowaniu 8 marca w PRL | Czwartki w DBK
debata
Dzień Kobiet. O obchodach i świętowaniu 8 marca w PRL | Czwartki w DBK
Czy Dzień Kobiet w PRL był jedynie świętem komunistycznym, narzuconym przez władze partyjne i wpisanym w propagandową narrację, czy też pełnił również – a może przede wszystkim – funkcję nieoficjalną, celebrowaną w gronie przyjaciół i bliskich?