Secret Diplomacy. Diverse Ways to Rescue Jews | Duty and Compassion - Instytut Pileckiego
Diplomacy is one of the tools of the state. Do the activities of individual diplomats and diplomatic posts testify to the countries’ varied attitudes towards the Holocaust?
Do they help us better understand the responses of various political communities to genocide? What were the actions of the states that retained their full traditional potential, and what were the actions of those that were destroyed and placed under occupation and thus continued to operate exclusively in the form of underground or émigré structures?
Inviting you to join us for a discussion with international experts, we hope that our reflection on the experiences of Polish diplomats during the Second World War will bring us closer to answering the above questions.
Moderator
Hanna Radziejowska PILECKI INSTITUTE
Panelists
Olga Barbasiewicz JAGIELLONIAN UNIVERSITY
Eldad Beck ISRAEL HAYOM
Bernd Karwen POLISH INSTITUTE IN BERLIN – LEIPZIG BRANCH
Monika Maniewska PILECKI INSTITUTE
Zobacz także
- Śladami wielkich zakładów – niezwykła historia Białegostoku
podcast
Śladami wielkich zakładów – niezwykła historia Białegostoku
Jak wyglądał białostocki przemysłowy boom? Kto był jego architektem? I dlaczego miasto nie utrzymało swojej pozycji? Odkryj fascynującą historię Białegostoku – miasta, które przez dekady było symbolem siły polskiego przemysłu.
- Kazimierz „Dziadek” Lisiecki – wychowawca z powołania | Zapis spotkania
debata
Kazimierz „Dziadek” Lisiecki – wychowawca z powołania | Zapis spotkania
Zapraszamy do obejrzenia spotkania poświęconego Kazimierzowi „Dziadkowi” Lisieckiemu – legendarnej postaci, która odmieniła życie wielu młodych ludzi.
- „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” – List do przyszłości (odc. 6)
podcast
„W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” – List do przyszłości (odc. 6)
„W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” to poruszająca historia dzieci, które w czasie II wojny światowej po traumatycznych przeżyciach na zesłaniu w ZSRR znalazły dom w Nowej Zelandii.