Nigdy za wiele o życiorysie rtm. W. Pileckiego - Instytut Pileckiego

Kolekcje cyfrowe / Mediateka

Nigdy za wiele o życiorysie rtm. W. Pileckiego

Kolejne seminarium Instytutu Pileckiego, podczas którego o niezwykłym życiorysie Witolda Pileckiego opowiedział dr Jacek Pawłowicz. Zapraszamy do oglądania!

Nigdy za wiele o życiorysie rtm. W. Pileckiego

Prelegent:
dr Jacek Pawłowicz, wicedyrektor Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL

Koreferent:
prof. zw. dr hab. dr n. pr. Witold Stankowski, Ośrodek Badań nad Totalitaryzmami Instytutu Pileckiego, Uniwersytet Jagielloński

Rotmistrz Witold Pilecki to postać niezwykła. Patronuje nazwom ulic, rond, skwerów, uczelni, Instytutu Pileckiego. Dlaczego? Piękny życiorys bohatera walk o niepodległość Polski 1918-1920, wojskowego, żołnierza we wrześniu 1939 r., współtwórcy konspiracji w walce z Niemcami podczas II wojny światowej, „ochotnika” do piekła KL Auschwitz, autora Raportu Witolda, świadectwa zbrodni popełnianych przez Niemców – to wszystko zobowiązuje nas do ciągłego przypominania tej postaci.

Zobacz także

  • Śladami wielkich zakładów – niezwykła historia Białegostoku

    podcast

    Śladami wielkich zakładów – niezwykła historia Białegostoku

    Jak wyglądał białostocki przemysłowy boom? Kto był jego architektem? I dlaczego miasto nie utrzymało swojej pozycji? Odkryj fascynującą historię Białegostoku – miasta, które przez dekady było symbolem siły polskiego przemysłu.

  • „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” – List do przyszłości (odc. 6)

    podcast

    „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” – List do przyszłości (odc. 6)

    „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień” to poruszająca historia dzieci, które w czasie II wojny światowej po traumatycznych przeżyciach na zesłaniu w ZSRR znalazły dom w Nowej Zelandii.

  • Luxtorpeda to mit? Polska myśl kolejowa – prawda i legendy

    podcast

    Luxtorpeda to mit? Polska myśl kolejowa – prawda i legendy

    Czy Luxtorpeda to rzeczywiście polska konstrukcja? A może to tylko sprytny zabieg marketingowy przedwojennych kolei?