Auschwitz i wyzwania edukacji obywatelskiej i historycznej - Instytut Pileckiego
Z okazji Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu, który przypada w rocznicę wyzwolenia obozu koncentracyjnego Auschwitz, rozmawiamy o wyzwaniach, jakie stoją przed edukacją obywatelską i historyczną.
• Jakie są strategie czołowych instytucji, które zajmują się pamięcią i edukacją?
• Jak dotrzeć do młodych ludzi?
• Jak powinniśmy chronić i pomagać zrozumieć materialne i niematerialne świadectwa?
• Czy powinniśmy podkreślać narodowość ofiar Holokaustu?
• Jak można wspierać dialog między różnymi kulturami pamięci w zglobalizowanym świecie?
Te i inne kwestie poruszamy w rozmowie z dr. Piotrem Cywińskim, dyrektorem Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, Deborah Hartmann z Domu Konferencji w Wannsee, Michaelą Küchler z Międzynarodowego Sojuszu na rzecz Pamięci o Holokauście (IHRA) i Hanną Radziejowską z Instytutu Pileckiego.
Moderatorem dyskusji jest Mateusz Fałkowski z Instytutu Pileckiego.
Zobacz także
- Dzieci i wojna - dyskusja po premierze audioserialu „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień. Opowieść o dzieciach z Pahiatua”
debata
Dzieci i wojna - dyskusja po premierze audioserialu „W Nowej Zelandii zaczyna się dzień. Opowieść o dzieciach z Pahiatua”
Dokładnie w 80. rocznicę przybycia polskich dzieci do Pahiatua w Nowej Zelandii, odbyła się premiera audioserialu, który opowiada niezwykłą historię odnalezienia domu na drugim końcu świata.
- Zbiorowa niewinność – dr Anna Kwiatkowska o książce Samuela Salzborna #rozmowyoksiążkach odc. 2
debata
Zbiorowa niewinność – dr Anna Kwiatkowska o książce Samuela Salzborna #rozmowyoksiążkach odc. 2
Zapraszamy do wysłuchania drugiego odcinka cyklu „Rozmów o książkach” prezentujemy tytuł „Zbiorowa niewinność. Wypieranie Szoah z niemieckiej pamięci” Samuela Salzborna, wydany w 2022 roku przez Instytut Pileckiego w przekładzie Kamila Markiewicza.
- Jak państwo zwalczało prywatną inicjatywę #gieldahistorii odc. 21
podcast
Jak państwo zwalczało prywatną inicjatywę #gieldahistorii odc. 21
System komunistyczny zakładał likwidację prywatnej własności, ale faktycznie nie mógł się bez niej obejść. Prywaciarze dostarczali konsumentom tego wszystkiego, czego niewydolna gospodarka socjalistyczna nie była w stanie wytworzyć.